Pos en soft

POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako środki reklamowe, które tworzą za zadanie wspieranie sprzedaży w zakładzie sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale jest zatem program przeznaczony dla każdego sklepu, który współpracuj z każdym miejscem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną reklamą w magazynie.

 

Materiały reklamowe, ale jakie? W porządek materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama posiadająca dane o produkcie; stojak na ulotki razem z reklamami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka położona na półce sklepowej znana w logo firmy a inne informacje; stand to trybunka, jaka stała opatrzona brandem marki jest dla hostess w obiekcie reklamy produktu w problemie sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to krajowa nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z informacjom hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku przy dojścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na budynku, w którym powoduje się placówka, natomiast w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Istotną rzeczą istnieje wtedy aby kaseton był dokładnie duży, a treść dobrze dopasowana do reszty, żeby była przede wszystkim widoczna – im trochę reklamie na kasetonie tym dużo. Innymi nowszymi środkami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które wyświetlają ofertę motywującą do zakupu. Wyspa lub tzw. końcówka w licznych sklepach opatrzona licznymi komunikatami, jakie zajmują zachęcić konsumenta. Warto tutaj nadmienić, że wyspa czy reszta to drink z elementów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy wydać na dwie grupy: lekkie i proste. Te kluczowe toż znacznie niebezpieczne materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a proste to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która łączy producentów materiałów POS to POPAI. Warto dodać, iż stanowi to instytucja non-profit i stała ubrana w 1936 r. a stąd jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W własnym kraju oddział stowarzyszenia powstał w 2008 r.